Några nattankar!

Hej på er mina nattugglor!

Jag kan inte sova.. Ligger och tänker aldelles för mycke på bla livets mening. Vad gör jag om 3 år egentligen? Jag kommer förhoppningsvis ha gått ut högskolan, men kommer mina drömmar uppfyllas? Vad har jag för drömmar egentligen?... Jag planerade en sak i mitt liv och det var att flytta till Sverige (jag tror jag skrivit det vid ett tidigare inlägg) därmed har jag ingen aning om hur mitt liv komer fortsätta. Kommer jag bo här hela mitt liv eller kommer jag att bo utomlands? Det vet i sjutton....
 Jag tänker så mycket på hur jag ska nå upp till vissa förväntningar som både jag och andra har. Jag har insätt att tiden går fort och att det dessutom är mycke som hinner hända bara under några år! Kompisar som svikit än, kompisar som kommit och gått, saker man längtat efter som bara försvunnit utan att ens dyka upp. Det har kommit stunder jag absolut inte hade velat uppleva och bara hoppas på att kunna spola vidare, det har kommit stunder som jag velat stanna och det har funnits stunder som jag skulle vilja återuppleva.
 Det har gått 4 år sedan jag slutade gymnasiet och den tiden sedan dess har gått oerhört fort... jag kommer ihåg hur rligt vi hade det och jag vet att dem två sista åren på gymnasiet var minna bästa år hittills.För varje år som går så går tiden allt mer fortare och just carpe diem funktionen finns inte helt och hållet hos mig verkar det som.

 Haha låter som värsta dystra innlägget men det är det absolut inte, lite tankar bara på hur livet rullar på utan att man fattar ngt grepp om det.
Jag kan beskriva denna tanke som om man är på en strand försöker gräppa tag i sand i ens näve. Sanden rinner bara egenom som om att den inte är gjord för att bli instängt. Det är alltid bara ett par enstaka korn som ligger kvar där och väntar på att komma ur handen. Man har helt enkelt ingen kontroll över sitt liv alls!
Bra eller dåligt? Jaa du... Det är frågan!
Så jag har en liten fråga till er!

Om du hade möjligheten att se in i din egen framtid... Hade du gjort det då?

Känner mig lite rolig med mina djupa frågor men det är alltid kul att tänka till lite extra ibland! =)

Natti natt på er!
E.

Kommentarer
Postat av: Jonna

TÄVLING! Sugen?

2008-11-17 @ 06:27:14
URL: http://jonnaa.se
Postat av: blondstar

sv: ja de är jäkligt kul, men svårt :P

2008-11-17 @ 07:44:16
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0