Starbucks

Starbucks finns med i flera filmer som vi sett under dem senaste åren och kedjan växer allt mer och mer. Hur många kändisar har vi inte sett på bilder gå ut från Starbucks?
Deras hemsida verkar mysig och hemtrevlig, dem har dessutom lagt upp några koppar med varm choklad i oh grädde på. De ser riktigt gott ut!


Det första Starbucks kafeét öppnades i Seattle 1971 av Howard Schultz och idag är det så stort att det finns i 44 olika länder. Kedjan finns allt från Danmark och ända bort till Mexico eller Thailand! Dock finns inte Starbucks i Sverige vilket är väldigt konstigt! Varför finns det inte här? Det är många här i Sverige som skulle vilja njuta av dess kaffe och deras andra godsaker de borde dela med sig av... Hittade en karta på länderna som Starkucks finns i och som ni ser så är Sverige fortfarande gråfärgad...





Jag är faktiskt inte så förtjust i Starbucks och kan inte förstå tjusningen med det hela. Min syster som bor i Grekland tar en take away mugg minst 3-4 gång i veckan... Det sägs att deras produkter kommer direkt från USA och visst det låter exclusivt men jag föredrar faktiskt Espressohouse och deras chailatte. Gott!

Vad tycker ni om Starbucks? Ngt ni skulle vilja ha runt hörnet brevid 7-eleven?






Kommentarer
Postat av: Angelica L

Ja visst är det bra :D

Allt bra med dig ??

Kram

2008-10-27 @ 16:39:31
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Filippo

Hahaha omg Starbucks är till för tjocka lata personer, men javisst om du vill bli en sådan så okej för mig!

2008-10-27 @ 16:43:22
Postat av: Jag

Till filippo:

Hade du läst allt jag skrev hade du sett att jag inte gillar dem =)

2008-10-27 @ 16:44:51
Postat av: Angelica L

Joo det är bra här med :D

2008-10-27 @ 17:00:30
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Mag´s

Oki ja tycker de e väldigt galet att de inte finns Starbucks i Sverige, inte för att ja gillar kaffe väldigt mycket men de e ju lite status o gå runt me en starbucks mugg i handen, haha,, Nöjd??

2008-10-27 @ 19:21:31
Postat av: Eleonora

Till Mag´s:

Klart det är status och dte är det enda det handlar om! INget annat! Töntigt tycker jag faktiskt

2008-10-27 @ 20:30:49
URL: http://benora.blogg.se/
Postat av: Natasha

Mmm... Magda är status ;)

2008-10-29 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0