Valentine's Day

Dagen då vi människor förväntas visa vår kärlek till vår partner, hur gör vi nu detta? Vi uppvaktar varandra med fina vykort, överaskar varandra med bla blommor och choklad och ja, vi ägnar helt enkelt lite extra tid åt varandra! Dock måste jag påpeka att hela denna dagens namn är Sankt Valentines dagen som började firas under 400-talet inom den katolska kyrkan. (Som ni förstår så var han ett Helgon).
Denna dag föknippas med kärlek från medeltiden och först på 1300-talet blev denna dag ungdomens och kärlekens dag. Under medeltiden blev det en tränd att skriva kärleksbrev med rim till sin käraste och senare under 1800-talet blev tryckta och utsirade valentinkort, ofta utsmyckade med sidenband och spetsar, väldigt poppis! 


                
Nu vet ni lite mer om denna dag som firas "Hej villt" av oss alla... Jag är väldigt skäpptiskt mot denna dag då vi blir fattigare och affärerna rikare på vår bekostnad! Dessutom tycker jag att vi borde ägna oss mer tid åt varandra alla andra 364 dagar som vårt kära år består av.

  -Men detta är bara min åsikt.


E.

Kommentarer
Postat av: Liene

håller med dig på nåt sätt:) klart man ska umgås mer med dom som är nära och kära.

glad alla hjärtans dag!

2009-02-14 @ 11:47:34
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: AMANDA

Ha en bra alla hjärtans dag :)

2009-02-14 @ 13:31:23
URL: http://amanddis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0