Definiera ordet frihet.

Frihet är en av dem sakerna vi människor absolut behöver! Vad är frihet då? För vissa kan frihet innebära att man är "oberoende och har pengar" för då gör man vad man vill. Men hur kan man vara oberoende och samtidigt behöva pengar? Man är ju inprincip beroende av pengarna då. Eller? Min dröm är att bosätta mig i en snygg lägenhet jobba och tjäna mycket, är det logiskt? Jag älskar ju frihet! Jag älskar även min mobil och kan inte leva utan den! Den ger mig en stor frihet, jag kan ta kontakt med folk när jag vill och hur jag vill och jag är nårbar var jag än är. Men är det frihet? Jag är ju beroende av mobilen! Jag är även beroende av mina kompisar som jag har och mina andra saker jag äger... Fast dessa människor och ting bringar mig frihet... Känslan att sitta på en häst och bara galopera iväg ger en oerhört frihet som bara hästen kan dela med sig... Jag är fortfarande i behov av den fyrbenta varelsen för att få mig den frihet....
Säger jag emot mig sj? Vad innebär frihet egentligen?

Vad betyder det för dig?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack söt!

2008-09-09 @ 14:25:02
URL: http://exxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0