Kladdkaka... En klass för sig!

Hello!
Hoppas allt är bra med er idag! Själv vaknade jag för en stund sedan och har läst aftonbladet. häromdagen var jag hos Natasha och bakade ngt som liknade en kladdkaka... Dock smakade den som en kladdkaka med =D haha, lyckat! Eftersom jag bara älskar choklad så är kladdkaka absolut en av mina favorit jammisar! Gud va gott det är! Jag ska över till Natasha snart efter jag duschat och då funderar jag på att göra en kladdkaka undertiden och efter det plugga ihop! Jag var föresten inne på Arlas sida förut och sparade receptet! Här har ni som också är sugen på en kladdis en vanlig tråkig dag. Ni som fortfarande funderar på om ni ska göra en så är det bara att kolla på bilden och känna hur saliven rinner =D



Ingredienser 12-16 port
100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

Ska skutta in i duschen nu och dra till Natasha en liten sväng! Ha en fin dag!

Byepie!!


Kommentarer
Postat av: LIA

mm så gott

funderar på att baka det till mig o min kille nu :D haha

2008-09-07 @ 14:36:57
URL: http://mydear.blogg.se/
Postat av: Lisen

Mmmmmm!!! Yuuummie!

2008-09-07 @ 20:39:44
URL: http://ihuvudetpalisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0