Tjoflopp!

Hej Svej!
Jag tror verkligen jag vaknat på helt fel sida idag...
I vilket fall tänkte jag inte skriva ngt om mitt dåliga humör utan om ngt som kan förstöra många relationer, nämligen avundsjuka. Är det något jag inte tycker om så är det just det!
Det borde inte finnas i kompis relationer men gör tyvärr det. Varför ska man vara avundsjuk på sin egna kompis? Kan man överhuvudtaget kalla sig för kompis om man känner en så stark begäran för att det inte ska gå bra för den andra människan? Klart man kan känna en dålig och en bra avundsjuka, absolut! Man ska till exempel känna att -Åh vad bra hon/han gör det! Hade också velat det... Självklart! Men det är en helt annat sak. Att inte tycka om sin kompis för att hon/han kanske klarat av något och försöka trycka ner människan är bara barnsligt beteende! Pratade med en bekant till mig om det här och det var hon som hade haft det här "problemet" med en kompis till sig!

Känner att jag fått ur mig endel aggritioner, även om det inte var det jag var irriterad över =P

                                                        Tudillu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0