Mardrömmar




Egentligen drömmer man hela tiden under nattens gång men kommer man ihåg drömmarna så betyder det att man inte soverså ljupt som man borde... Jag kommer ihåg flera av nattens drömmar men den jag drömde innan jag vaknade minns jag bäst...
Sedan jag kommi hit till Rhodos har jag enbart drömt mardrömmar... Jag vet inte varför! Det kan inte vara värmen för mamma och pappa ligger med aircondition på så man fryser nästan ijäl! I natt t.ex. drömde jag om att jag var vid ett hus där någon hade stängt in sin man och en kvinna i ett rum som var igentäpt... De hade vart där i flera år och nu var på polisen på plats... Helt plötsligt hamnade jag utanför huset medan en person som jag har nära i vekliga livet var tvungen att vara kvar innomhus...
... Jag vaknade av att mamma ringde och skulle berätta om kvällens program.. Hon tyckte dess utom att det var dags att gå upp med tanke på att klockan var tjugo i ett =P.

Indianerna använde sig av något vi kallar fär drömfångare. Drömfångaren hängde dem vid tältets ingång för att den skulle fånga alla mardrömmar som försökte komma in i tältet. På morgonen påstås det att dem gick ut med drömfångaren och vädrade den för att alla elaka drömmar skulle försvinna i luften...
Kanske borde skaffa mig en och hänga vid min dörr.. eller fönster.. =P
(Bilden har jag lånat från Google)

Frukost dags!!
             
                                                Tudillu!


Kommentarer
Postat av: Black Mamba

senaste forskningen seger att om man eter nott med mkt kolhydrater innan man legger sig, speciellt snabba kolhydrater (socker) so drommer man inte bra. Orsaken er att kolhdraterna okar blodsockret o gor en piggare o gor dermed att man inte hamnar i djupsomn lenge. Det har visat sig att om man eter mindre kolhydrater o mer proteinrik mat so hamnar man lettare i djupsomn o det stimulerar even till mer erotiska drommar po nott sett =) nice...



men ett tips till att minska dina mardrommar er att inte vara uppe lenge o kolla po CSI ;)

2008-07-07 @ 18:56:48
Postat av: Eleonora

haha du och dina forskningar =)Tack för tipset =)

2008-07-07 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0