Vad smakar jordgubbar egentligen?

Sitter vid trade center nu och bloggar lite. Idag har jag haft seminarie, vilket var rätt kul faktiskt även om sådant känns lite onödigt ibland och att det bara tar tid. Sara och jag gjorde självklart väldigt bra ifrån oss med en hög insatts... =P eller vad man ska säga.. Efter seminariet följde jag med Sara till Eurostop för att hämta hennes cykel som hon lämnat kvar där innan festivalen.
Tiden som är här just nu känns bra och det jag gör känns rätt. Följer mina instingter samt magkänla när det gäller mina val, vilket jag tycker alla ska göra...

Föresten! Vad smakar jordgubbar...? 
Jag tycker friskt, fräscht , naturligt med lite känsla av söthet.... gott =*

          Vad smakar jordgubbar för dig?

                             

                                                                                      Tudillu!


Kommentarer
Postat av: Black Mamba

hahaha... "the student has become the master" ;)



Smaken har ett sensorliknande system som ögat enligt studier vid university of washington. Tungan kan känna fyra sorters smaker - sött, surt, bittert och salt. Smak bildas genom tungans uppfattning när dessa fyra kemiska substanser blandas och skickar signaler. Detta kanske låter för simpelt, men det finns mer därtill ;) Smaken grundas alltifrån våra gener till miljön vi växer upp i, samt så finns det ett femte smaksinne som heter "umami"-någon japansk forskning kom fram till det tror jag... check it out ;)



Peace

2008-06-16 @ 16:02:53
Postat av: Eleonora

Haha...

Cut and paste eller?

2008-06-16 @ 16:06:30
Postat av: Black Mamba

nope.. skrev faktiskt själv.. men sök du igenom google efter den exakta texten.. för ja ser att du har mycket tid över ;)

2008-06-16 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0