Att ge bort en bok till en främling

Tjo!
Idag satt det en man brevid mig vid bussen som verkade lite annorlunda.. Han sa -Hej och fortsatte sin mening med att fråga mig om jag skulle till Malmö. -Nej svarade jag, jag ska bara till Halmstad. Under resans gång pratade vi inte överhuvudtaget, men strax innan vi kom fram såg jag att han just läst klart sin bok. -Vill du ha en bok? Frågade han och visade mig den han höll i handen. "Den tredje tvillingen" Stog det på den, skriven av Ken Follett som jag aldrig hört talas om... -Oj! Sa ja förvånadsvärt. -Är den bra? -Tja, den är helt ok faktiskt. Svarade han. Han va trevlig. Eller var han kanske udda? Han pratade ju trotts allt med en främling och gav bort fler än ett ord samt en bok till ngn han aldri träffat tidigare...  
Vad är normalt egentligen? Vi borde nog tänka till tror jag och varför skulle detta vara ett avvikande beteende? Vi är sociala varelser och kommunikation måste vi ha för att överleva. Tycker faktiskt att vi som inte beter oss på detta viset borde betraktas som konstiga.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Black Mamba

de va nice av honom... det är bara att det uppfattas oftast om svenskar som "för närgående". Hur ska vi annars utvecklas om vi inte tar en del av varandra.. visst att man vill ha sin "space" kanske... men 8 av 10 ggr vill man ha det för man är på dåligt humör eller liknande... ger man personen bredvid chansen, så kanske den gör dig, om inte glad, i alla fall på andra tanker! Men det e va jag tror... Jag diskuterar gärna... pap*

2008-10-02 @ 22:48:15
Postat av: Eleonora

Svar t Black Mamba: absolut

2008-10-03 @ 04:54:10
URL: http://benora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0