Oktober

Godmorgon!
Jag vaknade för en stund sedan och satte på lite te och började fixa lite frukost. Tittar lite lätt ut genom fönstret, är ju så nyfiken på att se vad det är för väder den första Torsdagen i Oktober. Jag blir faktiskt inte förvånad, jag ser hur träden rör sig och hur bruna löv faller ner på marken och bildar gulbruna högar. Jag kan inte påstå att jag tycker om varken hösten eller vintern så värst men med en varm kop te i handen och filten runt axlarna, ser det ut som en tavla! Vet dock att vädret inte kommer göra mig så glad så fort jag satt min fot utanför dörren.
Det är redan oktober månad... Tiden bara rusar iväg känns det som. Jag har inte haft så mycket koll på varken datum eller dagar dem senaaste veckorna och vet inte om det kan vara bra eller dåligt. Snart kommer min födelsedag och därmed julen, efter det påsken, sommaren osv... Samma veva varje år endå så längtar man till vissa tider som har det där extra ordinära. Varje tid har en viss charm men alla tilltalar än inte på samma vis.. Speciellt hösten och vintern då man verkligen får känna av att man både har en näsa och ögon...
Nu är det lite aftonbladet som gäller för mig!
Ni får ha en fin dag allesammans!

Kramar på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0