Tjofaderittan Lambo!

När jag var i Göteborg och hälsade på mormor och palle så satte sig mormor och jag vid bordet för att prata lite allmänt om hur jag haft det i Halmstad. Jag berättade om festerna och att vi brukade sjunga lambo låten. Då började jag mummla lite och därmed drog mormor igång och började sjunga på med både melodi och text! Ok.. That was aquard...? Wtf?? Jag frågade såklart hur hon kände till den!? Då kom det fram att Chalmeristerna brukade sjunga den på Chalmers på alla fester och att detta är en gammal snabbs låt! Hehe.. lite roligt faktiskt!
Här har ni testen! :

"Alla: Sätt nu glaset till din mund!
Tjofaderittan Lambo!
Och drick ur, din fylle fylle hund!
Tjofaderittan Lambo!
Se hur dropparna i glaset
rinner ned i fylle aset.
Lambo! Hej!Lambo! Hej!
Tjofaderittan Lambo!
Solo: Jag nu glaset druckit har.
Alla: Tjofaderittan Lambo!
Solo: Ej en droppe finnes kvar!
Alla: Tjofaderittan Lambo!
Solo: Som bevis jag nu vill vända,
glaset på dess rätta ända.
Alla: Lambo hej! Lambo hej!
Tjofaderittan Lambo!
Ja, han kunde konsten,
han var en riktig fylle fylle hund.
Låt oss gå till nästa man och se vad han förmår..."


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0