1a April...

Jag gick hemmifrån och gick raka vägen mot bibblan.
Jag gick in genom biblioteksdörren...
Upp för trappen, lika tyst som vanligt och därmed mot tysta rummet....
Jag had einte planerat att sitta där och plugga utan ville bara säga
hej, till mina goda vänner Maggy och Sofia.
Väl framme vid dörren vinkade jag åt Maggy som bara efter någon sec
kom ut med Sofia...
Jag såg det på dem att det var något dem ville säga..
-Vad är det nu? Frågade jag Maggy.
-Du får berätta det säger Sofia till Maggy som verkar tveksam.
Plötsligt försfinner Sofia in på toa och lämnar Maggy själv
med mig... "Hm... Skumt "tänkte jag.
-Jo, såhär är det... Vi kommer antagligen inte klara tentan
och nästa omtenta är i Maj... Efter det är det i Augusti nästa år...
-Ok, men se till att klara tentan då! Säger jag till lite argt.
-Men asså vi har antagligen inte klarat den. Säger Maggy, Det var den vi skrev i Fredags..
-När i Maj är det ni skriver då? Frågade jag nervöst.
-Den 9e Maj... Säger Sofia
-Så det blir ingen London resa då? Frågar jag sjukt besviken.
-Asså det går inte Säger Maggy. Sånt är livet vettu!
-Ok, jag går och pluggar nu... Svarar jag och går med raska steg mot trappen.
När jag väl gått ner för den första trappen hör jag att dem andra två rusar efter mig.

-Ellie! Det är April! Vi skojade! Ropar båda...

Jag har aldrig gått på ett April skämt!  Men Shiet! Jag är så lättlurad!!
Ni äger tjejer! Haha.. Bäst!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0