Livet

Jag funderar ofta kring hur livet i verkligheten är och hur vi använder oss av henne.... Gör vi rätta val?
 Och när/hur vet man att det beslutet man just tog är det man borde tagit egentligen? Nu när jag
cyklade ifrån Sofia så funderade jag kring om jag ville veta hur mitt liv kommer vara i framtiden,
om jag ville veta vilka människor som kommer finnas kvar om några år...
Vill man veta sådant? Jag vill inte veta, för jag vill inte bli besviken i förväg på dem jag trott skulle
stanna. Jag vet vad mitt liv har bestått av tidigare och hur det rullat på. Visst jag kanske inte tagit
så många kloka beslut men tack vare dem besluten så har jag blivit den människan jag är
 idag. -Inte en dag klokare än jag var då... Jag kan inte göra så mycket om saken då jag
har samma hjärna som jag hade då... Verkar det som. Undra vad jag kommer göra om
 tio år och vilka människor som kommer finnas vid min sida... Kommer det vara människor
 som verkligen bryr sig om mig? Det finns ju bara ett sätt att ta reda på det och det är
att ge det tid. Tid som jag egentligen inte vill ge då jag är så nyfiken. Men om allt skulle
ske fort så skulle även mitt liv avslutas rätt kvickt vilket jag inte vill... Om 6 månader så
kommer en av mina närmaste kompisar flytta, 6 månader därpå så kommer nästa tjej
 antagligen flytta... Vad ska jag göra då? Jo, antagligen sakna dem alla sjukt mycket och
 tänka tillbaka på hur vi hade det under (ungefär) dem senaste 3 åren ihop...

Buhu,...

E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0